Direktlänk till inlägg 12 november 2012
Att arbeta med funktioner är som att arbeta med en maskin, som gör samma sak hela tiden. Det innebär inte att man får samma svar hela tiden, utan att maskinen gör samma sak med 'in-värdet', och får ett 'ut-värde' som är konsekvent. Vi har idag jobbat med begreppen;
*in-värde
*ut-värde
*konsekvent
Vi har också jobbat med olika funktioner, både de som behandlar bokstäver och ord, samt de som behandlar siffror och tal. På tal om det, vad är det för skillnad på en siffra och ett tal? En godis till alla rätta svar i kommentarerna :)
Nu jobbar vi på med det nya området Statistik. Eftersomjag varit så himla dålig på att uppdatera vårt arbete på bloggen, får jag skämmas en stund... När jag är färdig med att skämmas, kan jag berätta om de bergepp som är centrala för området, och s...
Hoppas ni får ett härligt lov, alla goa. Vi ses igen v.45, fulladdade för en massa matte :)...
Ojojoj..här planeras det friskt. Planering av uppdragen och planering av filmerna. Detta skall bli spännande att se :) Vi i 7a återkommer snart med både filmer och uppdrag. Uppdragen innehåller sudoku, talsystem, koder, tangram, magiska kvadrater o...
Låter som om det varit en hysterisk lektion, men det är faktiskt något helt annat. Det är en arbetsmetod där man vänder på förutsättningarna. Genomgångar filmas på förhand och hela lektionen kan användas till arbete. En annan variant är att elever...
Fakta om livejump i siffror och tal; 39060 m upp i luften var han när han hoppade 10 min tog fallet från luften till marken 43 år gammal (eller ung) är Felix 5 år av förberedelser 1137 km/h högsta hastighet vid det fria fallet -68° på 39000 m h...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
12 | 13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|||
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||||
|