Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012
Låter som om det varit en hysterisk lektion, men det är faktiskt något helt annat. Det är en arbetsmetod där man vänder på förutsättningarna.
Genomgångar filmas på förhand och hela lektionen kan användas till arbete.
En annan variant är att eleverna håller i genomgång av ett litet område, som filmas.
Tanken med att filma är att eleverna kan titta på genomgången flera gånger. Vi skall prova detta nästa vecka, med de elever som vill. De skall hålla i en genomgång av sitt uppdrag inom det område vi arbetar med nu. De får själva välja om vi filmar hela dem, eller bara händerna.Filmklippen kommer att länkas hit, till bloggen.
Nu vet ni vad vi har att se fram emot :)
Nu jobbar vi på med det nya området Statistik. Eftersomjag varit så himla dålig på att uppdatera vårt arbete på bloggen, får jag skämmas en stund... När jag är färdig med att skämmas, kan jag berätta om de bergepp som är centrala för området, och s...
Att arbeta med funktioner är som att arbeta med en maskin, som gör samma sak hela tiden. Det innebär inte att man får samma svar hela tiden, utan att maskinen gör samma sak med 'in-värdet', och får ett 'ut-värde' som är konsekvent. Vi har idag jobbat...
Hoppas ni får ett härligt lov, alla goa. Vi ses igen v.45, fulladdade för en massa matte :)...
Ojojoj..här planeras det friskt. Planering av uppdragen och planering av filmerna. Detta skall bli spännande att se :) Vi i 7a återkommer snart med både filmer och uppdrag. Uppdragen innehåller sudoku, talsystem, koder, tangram, magiska kvadrater o...
Fakta om livejump i siffror och tal; 39060 m upp i luften var han när han hoppade 10 min tog fallet från luften till marken 43 år gammal (eller ung) är Felix 5 år av förberedelser 1137 km/h högsta hastighet vid det fria fallet -68° på 39000 m h...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
8 |
9 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|||
15 |
16 |
17 | 18 |
19 | 20 |
21 |
|||
22 | 23 |
24 |
25 |
26 |
27 | 28 |
|||
29 |
30 |
31 |
|||||||
|